Stresshanteringskurs Medveten andning

Med tankesätt från KBT (Kognitiv Beteendeterapi) får du mer förståelse för dig själv och för det nära sambandet mellan tankar, känslor, kroppsreaktioner, beteende och andningen.

Du får grundläggande kunskaper om medveten andning, om bra och mindre bra andningsmönster, lär känna dina andetag och får konkreta verktyg för att förbättra vardagsandningen.

Du lär dig en mycket effektiv andnings/fokuseringsövning Neutral som hjälper dig att bromsa när din kropp gasar. Övningen tar dig till ett ”neutralt” läge där du kan hantera stress, rädsla, prestera mer avspänt, öka återhämtningen, samt i förlängningen hjälper dig att kunna skifta attityd och skapa bättre tillstånd som ger mer energi.
Avslappnings-, andnings- och acceptansövningar som ger vila och återhämtning och underlättar en bra magandning (andning med diafragman).

Kursen inkluderar:
– 3 träffar á 2,5 timmar i grupp
– Boken Medveten Andning
– Relaxator Andningstränare
– Sleep Tape 1M (en månads förbrukning)
– Program för 28-dagars andningsträning
– HRV-biofeedback för att pedagogiskt visa effekten av andningstekniken
– Fri support under kurstiden
– Tillgång till ljudfiler med övningen Neutral, avslappnings-andnings och boostade övningar


Du kan använda dig av medveten andnings verktyg, eller bara kravlöst njuta och låta dig inspireras och du kan använda friskvårdsbidrag om du har det.

%d bloggare gillar detta: